Настройкі
Гомельскі абласны выканаўчы камітэт
Галоўная | Грамадства
Грамадства

Адміністрацыйныя працэдуры ў Беларусі пройдуць аптымізацыю

02.10.2025
У Беларусі адміністрацыйныя працэдуры пройдуць аптымізацыю. Пытанні ўдасканалення сферы ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур і функцыянавання службы "адно акно" абмеркавалі на пасяджэнні калегіі Міністэрства юстыцыі, паведамілі БЕЛТА ў прэс-службе Мінюста.

Паводле слоў міністра юстыцыі Яўгена Каваленкі, работа з насельніцтвам - адзін з ключавых напрамкаў у рэспубліцы, які адпавядае зададзенаму Прэзідэнтам курсу на пабудову "дзяржавы для народа".

У ходзе работы па ўдасканаленні сферы адміністрацыйных працэдур Міністэрствам юстыцыі сумесна з зацікаўленымі падрыхтаваны змяненні ва ўказ ад 26 красавіка 2010 года нумар 200 "Аб адміністрацыйных працэдурах, што ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі па заявах грамадзян". Адпаведны праект указа "Аб удасканаленні рэгулявання ў сферы жыццядзейнасці насельніцтва" прадугледжвае карэкціроўку 265 адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца ў адносінах да грамадзян: дапаўненне пяццю новымі адміністрацыйнымі працэдурамі, выключэнне 20 адміністрацыйных працэдур, а таксама ўнясенне змяненняў у тэрміны і парадак прадастаўлення дакументаў па 240 адміністрацыйных працэдурах.

Напрыклад, выключаюцца адміністрацыйныя працэдуры па выдачы даведак для пераразліку платы за некаторыя віды камунальных паслуг, аб незабяспечанасці дзіцяці ў бягучым годзе пуцёўкай у лагер, аб знаходжанні выхаванца ў воінскай часці, выдачы ў сувязі са змяненнем палавой прыналежнасці дакумента аб адукацыі (навучанні). Як растлумачылі ў Мінюсце, выключэнне адміністрацыйных працэдур абумоўлена магчымасцю самастойнага запыту ўпаўнаважаным органам неабходных дакументаў, а таксама іх незапатрабаванасцю.

Пры гэтым, зыходзячы з практычнай дзейнасці дзяржаўных органаў і арганізацый, неабходна замацаваць новыя адміністрацыйныя працэдуры. Напрыклад, прыняцце рашэння аб дачы згоды на адчужэнне жылога памяшкання, прыналежнага асобе, абавязанай кампенсаваць расходы, затрачаныя дзяржавай на ўтрыманне дзяцей, якія знаходзяцца на дзяржаўным забеспячэнні, у інтарэсах (на карысць) яе дзіцяці, выдача медыцынскага пасведчання аб прыгоднасці да работы на марскіх суднах, суднах унутранага плавання, атрыманне доступу да генетычных рэсурсаў.

Аптымізацыя адміністрацыйных працэдур накіравана на скарачэнне пераліку дакументаў і (або) звестак, якія прадастаўляюцца грамадзянінам пры звароце за адміністрацыйнай працэдурай. Магчымасці выкарыстання дзяржаўных інфармацыйных сістэм і рэсурсаў даюць магчымасць упаўнаважаным органам самастойна запытваць неабходную інфармацыю.

Па шэрагу адміністрацыйных працэдур скарочаны тэрміны іх ажыццяўлення. Гэта датычыцца, напрыклад, прыняцця рашэнняў аб прадастаўленні жылога памяшкання дзяржаўнага жыллёвага фонду меншага памеру ўзамен займаемага, аб уключэнні ў склад арганізацыі забудоўшчыкаў, выдачы даведак аб утрыманні аліментаў і іх памеры, аб смерці ваеннаслужачага альбо аб атрыманні ім інваліднасці ў перыяд праходжання ваеннай службы, выдачы (абмену) нацыянальнага пасведчання асобы марака і інш..

Для забеспячэння камфортных умоў для грамадзян і суб'ектаў гаспадарання пры рэалізацыі іх правоў і законных інтарэсаў Міністэрствам юстыцыі на пастаяннай аснове ажыццяўляецца агульная каардынацыя дзейнасці службы "адно акно". Цяпер у краіне функцыянуюць 158 службаў "адно акно". Заканадаўства прадугледжвае каля 1,6 тыс. адміністрацыйных працэдур, з якіх па 245 упаўнаважаным органам з'яўляецца мясцовы выканаўчы і распарадчы орган. Праз службу "адно акно" можна падаць дакументы па 214 адміністрацыйных працэдурах, з іх 143 - для грамадзян і 71 - для суб'ектаў гаспадарання.

Найбольш папулярнымі сярод насельніцтва, паводле інфармацыі Міністэрства юстыцыі, з'яўляюцца працэдуры, звязаныя з жыллёвымі праваадносінамі, працоўнай сферай, сацыяльнай абаронай, а таксама ў сферы архітэктуры і будаўніцтва.

Міністэрствам юстыцыі ў гэтым годзе вывучана дзейнасць 24 службаў "адно акно", у тым ліку з прымяненнем такіх фарматаў, як "тайны наведвальнік" і "тайны званок". Асаблівая ўвага ўдзялялася службам, размешчаным у аддаленых рэгіёнах, напрыклад Браслаўскім, Крычаўскім, Кобрынскім і Добрушскім.

У цэлым арганізацыя дзейнасці службаў "адно акно" адпавядае патрабаванням заканадаўства. Разам з тым захоўваюцца і праблемныя аспекты, такія як накіраванне наведвальніка ва ўпаўнаважаны орган для атрымання кансультацыі, запатрабаванне дакументаў, не прадугледжаных заканадаўствам. У шэрагу службаў "адно акно" выяўлена неналежнае інфармаванне зацікаўленых асоб. Так, на інфармацыйных стэндах і афіцыйных інтэрнэт-сайтах размяшчаецца няпоўная і (або) неактуальная інфармацыя. У Мінюсце адзначылі, што ўсе недахопы даводзяцца да ведама мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў у мэтах іх устаранення.

Міністр нагадаў, што гэты год паклаў пачатак пяцігодкі якасці ў краіне, адзін са стратэгічных напрамкаў якой - далейшае павышэнне якасці жыцця людзей. "Мэтай нашай работы павінна быць стварэнне такіх умоў, каб, прыйшоўшы ў службу "адно акно", чалавек адчуваў сябе аднолькава камфортна, ці то ў горадзе Мінску, ці ў самым аддаленым раённым цэнтры. І тут важна ўсё: ад часу чакання ў чарзе, даступнасці неабходнай інфармацыі і дасведчанасці спецыялістаў службы да экстэрытарыяльнага прынцыпу ажыццяўлення адміністрацыйных працэдур", - падагульніў Яўген Каваленка.
К СПИСКУ НОВОСТЕЙ