Інавацыйныя тэхналогіі і альтэрнатыўныя рэсурсы. Як у БЧ плануюць аптымізаваць энергазатраты
БЧ плануе аптымізаваць энергазатраты на цягу паяздоў і вытворчыя патрэбы. Гэта прадугледжана стратэгіяй павышэння энергаэфектыўнасці да 2040 года, паведамілі БЕЛТА ў прэс-цэнтры БЧ.
Прадугледжана ўкараненне інавацыйных тэхнічных сродкаў і тэхналогій, аптымізацыя энергазатрат на цягу паяздоў і вытворчыя патрэбы, выкарыстанне альтэрнатыўных аднаўляльных энергарэсурсаў. Акрамя таго, плануецца мінімізаваць тэхнагеннае ўздзеянне чыгуначнай энергетыкі на навакольнае асяроддзе.
Выкананне некаторых мерапрыемстваў таксама якасна палепшыць структуру кіравання спажываннем паліўна-энергетычных рэсурсаў на аснове выкарыстання сучасных інфармацыйных тэхналогій, сістэм уліку, нарміравання і маніторынгу спажывання.
Устаноўлены паказчыкі энергаэфектыўнасці для асноўных вытворчых працэсаў у кожнай гаспадарцы Беларускай чыгункі. Будуць укаранёны сістэмы энергетычнага менеджменту, а таксама інтэлектуальнага энергаманіторынгу, удасканалены сістэмы арганізацыі і кіравання перавозачным працэсам.
Таксама ў ліку асноўных напрамкаў стратэгіі - пабудова энергаэфектыўных графікаў руху паяздоў, мадэрнізацыя цягавага рухомага саставу і электрасеткавага комплексу, удасканаленне тэхналогіі эксплуатацыі і рамонту інфраструктуры чыгуначнага транспарту і рухомага саставу з выкарыстаннем энергазберагальнага абсталявання.
Спажыванне электрычнай энергіі арганізацыямі беларускай магістралі складае 1,5 працэнта ад агульнага спажывання электраэнергіі ў Беларусі і больш за 85 працэнтаў электрычнай энергіі, якая выкарыстоўваецца ў транспартным комплексе рэспублікі. Пры гэтым больш за 76 працэнтаў электраэнергіі, што спажываецца Беларускай чыгункай, расходуецца на цягу паяздоў.
Доля спажывання Беларускай чыгункай цеплавой энергіі ў транспартным комплексе складае больш за 51 працэнт, у той жа час больш за 80 працэнтаў цеплавой энергіі выпрацоўваецца ўласнымі цеплакрыніцамі БЧ. Асноўная мэта - паэтапнае зніжэнне энергаёмістасці.